Wednesday, May 2, 2012

D.I.Y Pencil Rack / Bekas Pensil

Assalamualaikum wht dan selamat sejahtera

Hari ni kita belajar RECYCLE ITEM

Segmen "Buat Sendiri Tak Payah Beli " (BSTPB) kali ni ialah 

BEKAS PENSIL

atau 

PENCIL RACK

ehem..santek tak?ok masa yang diambil 15 minit

bahan - bahannya ialah ...




-Tin susu 
- Glue Gun (pestol gam)
- Gunting 
- Pensil
- Ribben
- Kain felt
- Sedikit kesabaran dan keyakinan

ini tin susu ya...
apa- apa pun boleh..
bedal je lah janji tin..

kemudian..


ukur dalam 9.8cm tinggi.panjang tu bedal la ikut anda asalkan  menutupi tin tadi.

Seterusnya..


Balut dengan kain felt polkadot hijau kecil dan lekatkan menggunakan glue gun..


Letakkan Ribbon Bow pada penyambung riben pink tu. kasi tutup bekas sambungan gitulaa....
ada nampak macam kurang seri sedikit kat situ kan..
ibarat macam orang pempuan pakai shawl kalo selit2 bunga kat kepala baru nampak seri sikit gitu la, 
letak eyeshadow,blusher gitu lah...

nah..

ini gibling- gibling ni tak payah jait..gam je...mmg berkilat. murah je saya beli sedozen singget!
hhihhi


Amekkau..kemain meghelip2 gituk...silau mata (pakai shades jap) 
aha..kan naik seri skett...
^____^

AKHIRNYA.... tadaaaa....dah siap dah.
Senang, mudah, cepat, murah, boleh basuh, tahan lasak.
tin ni kalo jatuh atas kepala mau benjol kalo tak benjol pon sakit la jgk dalam 2,3 jam.
kalo kemek pon kalian boleh ketuk2 balik..
hihihihi..




nah..ni la tin susu tersebut..sudah ku bogelkan labelnya...
Alkisah kat umah saya banyak tin susu jenama ni sbb mak buat kek coklat... 
sayang nak buang sbb saya tau benda ni ada faedah buat orang kedekut cam saya ni sbb saya tau saya kene jimat cermat jika saya mahu beli kereta impian SUBARU IMPREZZA vers 9 yang murah itu.hihhihi..

ok la itu sahaja perkongsian saya buat kali ini..Jika saya boleh buat maka anda di rumah juga mampu menghasilkannya dengan lebih cantik lagi..
wiwit..

akhir kata dari saya..


"BUAT APA BELI JIKA BOLEH BUAT SENDIRI DAN
ORANG BERJIMAT TAK PERNAH RUGI "

Selamat mencuba

^____^








No comments:

Post a Comment